- Reproduir i difondre coneixements per estimular actituds a favor de productes o serveis.
- Relacionar els dos extrems de la cadena comercial.
- Seguir interessos privats o comercials.
- Donar informació sobre productes o serveis.
- Fer part del sector de la comercialització externa de les empreses, i alhora establir-se com a sector econòmic independent.
- Principal font de finançament dels mitjans de comunicació de masses.
- Reflectir valors, formes, gusts de la vida quotidiana que li es contemporània.
EL MISSATGE PUBLICITARI
- Què ha de tenir un missatge publicitari per a ser-ho?
- Temàtica referent a matèries comercials.
- Que el que pretengui en tot moment, sigui d'aconseguir actituds favorables per l’emissor.
- L’emissor ha de ser clarament identificat.
- Dins el mitjà de difusió on apareix el missatge ha de ser clarament distingit
- L’emissor paga el mitjà per l’espai o temps utilitzat.
PRINCIPIS DE LA PUBLICITAT
Encara que existeixen una gran quantitat de teories de la publicitat, una de les més antigues (1895) és la teoria o regla AIDA (clicar per veure'n més informació), nascuda com un simple recurs didàctica en el curs de ventes.
- atracció
- interès
- desig
- acció
Segons aquesta regla aquests són els 4 passos bàsics per què una campanya publicitària obtingui bon èxit; això és, en primer lloc, cridar l'atenció, després despertar l'interès per l'oferta, tot seguit despertar el desig d’adquisició i, finalment, despertar la reacció, o oferir la possibilitat de reaccionar al missatge, derivat en la compra del producte.