27 de enero de 2009

PUBLICITAT ORIGINAL

Benvolguts alumnes de tercer d'ESO, en els pròxims dies treballarem a la classe de Llengua Castellana la publicitat. Per aquest motiu seria oportú crear una entrada que ens relati les claus principals de la bona publicitat com ara: Què hem de fer per atraure al client? Quin és el principal objectiu de la publicitat? Quina serà l'estructura d'un bon anunci?

FUNCIONS DE LA PUBLICITAT

Un dels principals objectius de la publicitat és persuadir els receptors que aquells productes són els millors i alhora reflectir d’una manera idealitzada els ideals del públic a qui s’adreça. Els resursos de persuasió que utilitza la publicitat poden ser de dos tipus:

a) RECURSOS RACIONALS: bassats en l'argumentació i la informació.
b) RECURSOS EMOTIUS: basats en la seducció i l'estímul de les emocions i els sentiments. Les principals funcions de la publicitat són:
  1. Reproduir i difondre coneixements per estimular actituds a favor de productes o serveis.
  2. Relacionar els dos extrems de la cadena comercial.
  3. Seguir interessos privats o comercials.
  4. Donar informació sobre productes o serveis.
  5. Fer part del sector de la comercialització externa de les empreses, i alhora establir-se com a sector econòmic independent.
  6. Principal font de finançament dels mitjans de comunicació de masses.
  7. Reflectir valors, formes, gusts de la vida quotidiana que li es contemporània.

EL MISSATGE PUBLICITARI

  1. Què ha de tenir un missatge publicitari per a ser-ho?
  2. Temàtica referent a matèries comercials.
  3. Que el que pretengui en tot moment, sigui d'aconseguir actituds favorables per l’emissor.
  4. L’emissor ha de ser clarament identificat.
  5. Dins el mitjà de difusió on apareix el missatge ha de ser clarament distingit
  6. L’emissor paga el mitjà per l’espai o temps utilitzat.

PRINCIPIS DE LA PUBLICITAT


Encara que existeixen una gran quantitat de teories de la publicitat, una de les més antigues (1895) és la teoria o regla AIDA (clicar per veure'n més informació), nascuda com un simple recurs didàctica en el curs de ventes.

  1. atracció
  2. interès
  3. desig
  4. acció

Segons aquesta regla aquests són els 4 passos bàsics per què una campanya publicitària obtingui bon èxit; això és, en primer lloc, cridar l'atenció, després despertar l'interès per l'oferta, tot seguit despertar el desig d’adquisició i, finalment, despertar la reacció, o oferir la possibilitat de reaccionar al missatge, derivat en la compra del producte.

Aquí hi tens tot el que has de tenir en compte alhora de preparar el teu tríptic publicitari. Ara deixa volar la teva imaginació... i pensa que ets lliure de represetar i anunciar tot el que vulguis. Com ja has vist la fotografia inicial et mostre un clar exemple de publicitat.
Altres idees:











SEGUEIX LLEGINT

S'ENDUEN 3000 EUROS EN TABAC EN UN ROBATORI DE MENYS DE DOS MINUTS EN UN ESTANC

Les càmeres de l'establiment del carrer Santa Anna capten dos dels lladres, però no es poden identificar clarament
Tres o quatre individus van entrar la matinada del diumenge al dilluns a l'estanc que hi ha la carrer Santa Anna de l'Estartit i van robar un botí aproximat d'uns 3.000 euros. Per aconseguir-ho, van forçar les dues portes que té l'establiment i van moure's amb gran rapidesa ja que el responsable de l'estanc, David Burguès, explicava ahir que els lladres no van estar ni dos minuts a l'interior del local ja que ell hi va anar de seguida després de rebre la trucada del centre de seguretat on està connectada l'alarma. Ahir el matí van rebre la visita de la policia científica dels Mossos d'Esquadra, mentre al vespre va haver d'esforçar-se per intentar tornar a tancar la persiana forçada i esperar per tenir-ne una de nova.El robatori, explicava Burguès, va ser a la una de la matinada del dilluns. Primer van forçar la persiana i la van aixecar uns 25 centímetres perquè dos dels lladres hi passessin per sota arrossegant-se. Llavors van forçar el pany d'una porta que dóna l'accés al local i dos lladres, amb una llanterna, van dirigir-se al magatzem, van arreplegar entre 100 i 150 cartrons de tabac, els van posar en bosses de runa d'obra que portaven i se'n van anar amb un o dos delinqüents més que els esperaven a fora. Tot, en menys de dos minuts. El responsable de l'establiment comentava que no es van fixar en cap marca, sinó que van agafar "el primer que han trobat". Malgrat l'alarma, ningú del carrer la va sentir. En canvi, la mare de Burguès, que viu al mateix carrer, sí que va sentir algun soroll metàl·lic i "al cap d'un minut o dos gent corrent pel carrer cap a la a plaça de l'Església i cridant". Burguès afegia que entre que el van avisar de la central d'alarmes i va baixar al carrer van passar "com a màxim dos minuts i ja no hi havia ningú". Després va arribar la policia local i més tard els Mossos.Captats per les càmeresA més d'alarma, l'estanc té càmeres que van captar els dos individus que van entrar a robar-hi, però la foscor general i la llum que portaven a la boca impedeix que se'ls pugui identificar correctament. D'altra banda, com ja va informar aquest diari el passat diumenge, els Mossos d'Esquadra van detenir entre el dimecres i dijous de la setmana passada tres menors com a presumptes autors de robatoris amb força a tres bars de l'Estartit: només en un d'ells van aconseguir endur-se'n alguna cosa i el mètode que utilitzaven per als robatoris era forçar les persianes i portes d'accés als locals.
Notícia extreta a: Diari de Girona

SEGUEIX LLEGINT