L'empresa encarregada de la construcció del futur pont sobre el Ter ha començat un seguit de prospeccions a banda i banda del riu per comprovar els materials exactes del subsòl. Està previst fer cinc forats per tal de determinar sobre quin terreny s'haurà de consolidar aquesta infraestructura. El pressupost de l'obra que executarà Dragados SA és de 19.451.218,23 euros. Els treballs de construcció d'aquest nou pont (que enllaçarà la zona de l'Hospital Josep Trueta amb el barri de Pedret i el Pont Major) no es faran visibles fins a l'any 2010, ja que en el pressupost per a l'any 2009 només hi ha una previsió de mig milió d'euros, corresponent a projectes i estudis. Per a l'any 2010 s'estimen uns dos milions d'euros i la resta serà ja per al 2011.El pont estarà ubicat entre la rotonda de Vila Perpinyà, a l'accés nord a la ciutat, al barri de Fontajau i la confluència amb l'avinguda Josep Tarradellas i el carrer Fuerteventura, a l'oest de la ciutat. El pont tindrà una llargada de 487 metres, i en la seva part central hi haurà dos pilars superiors de dinou metres, que aguantaran diferents tensors i una catenària de peces d'acer forjades. Comptant els accessos des de les rotondes que hi haurà a banda i banda, es calcula que la infraestructura tindrà uns 600 metres d'allargada. Tindrà dos carrils per banda de tres metres d'amplada cadascun. L'estructura, dissenyada per l'enginyer Juan Sobrino, estarà constituïda per un taulell mixt d'acer i formigó i els pilars que sustentaran el pont seran de formigó armat. El projecte també preveu mesures correctores per augmentar el nombre d'arbustos un cop finalitzin les obres i fomentar l'arbrat de ribera autòcton i crear una depressió en forma de bassa adequada per a la flora i la fauna.La construcció d'aquest pont ha de servir, en part, per evitar l'entrada a la ciutat de molts vehicles que ara es veuen obligat a entrar-hi per Pedret per anar fins a Sarrià o per la zona de l'Hospital Josep Trueta en direcció a Palamós. Això obliga a utilitzar la rotonda de la Devesa, per on actualment, segons un estudi elaborat per l'empresa Intra, per encàrrec de l'Ajuntament, hi circulen diàriament uns 32.000 vehicles que entren o surten de la ciutat. El pont ha de servir per alleujar aquesta saturació. En gran part es deu a la confluència de dues carreteres amb un pas de vehicles força continuat. L'avinguda de França és utilitzada cada dia per més de 12.000 vehicles per entrar a Girona i per quasi 14.000 per sortir. Pel passeig de Sant Joan Bosco, hi entren uns 6.000 cotxes i motocicletes i en surten una xifra molt aproximada.A aquests dos vials, s'hi han d'afegir alguns vehicles provinents de la rambla Xavier Cugat de Fontajau i alguns que han entrat a la ciutat per la carretera Barcelona i segueixen per la ronda Ferran Puig.
Noticía extreta del diari de Girona