27 de enero de 2009

PUBLICITAT ORIGINAL

Benvolguts alumnes de tercer d'ESO, en els pròxims dies treballarem a la classe de Llengua Castellana la publicitat. Per aquest motiu seria oportú crear una entrada que ens relati les claus principals de la bona publicitat com ara: Què hem de fer per atraure al client? Quin és el principal objectiu de la publicitat? Quina serà l'estructura d'un bon anunci?

FUNCIONS DE LA PUBLICITAT

Un dels principals objectius de la publicitat és persuadir els receptors que aquells productes són els millors i alhora reflectir d’una manera idealitzada els ideals del públic a qui s’adreça. Els resursos de persuasió que utilitza la publicitat poden ser de dos tipus:

a) RECURSOS RACIONALS: bassats en l'argumentació i la informació.
b) RECURSOS EMOTIUS: basats en la seducció i l'estímul de les emocions i els sentiments. Les principals funcions de la publicitat són:
  1. Reproduir i difondre coneixements per estimular actituds a favor de productes o serveis.
  2. Relacionar els dos extrems de la cadena comercial.
  3. Seguir interessos privats o comercials.
  4. Donar informació sobre productes o serveis.
  5. Fer part del sector de la comercialització externa de les empreses, i alhora establir-se com a sector econòmic independent.
  6. Principal font de finançament dels mitjans de comunicació de masses.
  7. Reflectir valors, formes, gusts de la vida quotidiana que li es contemporània.

EL MISSATGE PUBLICITARI

  1. Què ha de tenir un missatge publicitari per a ser-ho?
  2. Temàtica referent a matèries comercials.
  3. Que el que pretengui en tot moment, sigui d'aconseguir actituds favorables per l’emissor.
  4. L’emissor ha de ser clarament identificat.
  5. Dins el mitjà de difusió on apareix el missatge ha de ser clarament distingit
  6. L’emissor paga el mitjà per l’espai o temps utilitzat.

PRINCIPIS DE LA PUBLICITAT


Encara que existeixen una gran quantitat de teories de la publicitat, una de les més antigues (1895) és la teoria o regla AIDA (clicar per veure'n més informació), nascuda com un simple recurs didàctica en el curs de ventes.

  1. atracció
  2. interès
  3. desig
  4. acció

Segons aquesta regla aquests són els 4 passos bàsics per què una campanya publicitària obtingui bon èxit; això és, en primer lloc, cridar l'atenció, després despertar l'interès per l'oferta, tot seguit despertar el desig d’adquisició i, finalment, despertar la reacció, o oferir la possibilitat de reaccionar al missatge, derivat en la compra del producte.

Aquí hi tens tot el que has de tenir en compte alhora de preparar el teu tríptic publicitari. Ara deixa volar la teva imaginació... i pensa que ets lliure de represetar i anunciar tot el que vulguis. Com ja has vist la fotografia inicial et mostre un clar exemple de publicitat.
Altres idees:











No hay comentarios: